Opstartsubsidie Krachtige Basiszorg

In de jaren 2019 en 2020 heeft Stichting FHA samen met zorgverzekeraar CZ de implementatie van Krachtige Basiszorg in twee pilotpraktijken van Den Haag gefinancierd. Het doel van Krachtige Basiszorg (KBZ) is om een integrale aanpak voor bewoners met hoge gezondheidsrisico’s en multi-problematiek te bewerkstelligen, met als gevolg een stijging van de (ervaren) kwaliteit van zorg, meer werkplezier bij zorgprofessionals, minder (dure) ziekenhuiszorg en verbetering van de gezondheid van de doelgroep. Sinds 2022 financiert zorgverzekeraar CZ de kosten voor de POH-KB ook voor andere praktijken, indien er een geschikt plan van aanpak wordt opgesteld. De praktijken worden hierbij geholpen door de pilotpraktijken. Lees hier meer over KBZ in Den Haag.

Huisartsenpraktijken die geïnteresseerd zijn in de implementatie van Krachtige Basiszorg (KBZ) in hun praktijk en wier plan van aanpak gehonoreerd wordt door zorgverzekeraar CZ kunnen een opstartsubsidie van € 2.000, - aanvragen bij Stichting FHA. Eventueel zal KBZ in 2023 onderdeel uitmaken van de prestatie ‘Meer Tijd voor de Patiënt’. Zodra bekend is of dit gerealiseerd wordt en welke concrete vorm dit mogelijk krijgt, zal worden bekeken of de opstartsubsidie door Stichting FHA wel of niet moet worden aangepast.

Vorm
Voor deze ondersteuningsvorm is geen voorgeschreven vorm. Om voor subsidie in aanmerking te komen, dient de zorgverzekeraar het plan van aanpak van de huisartsenpraktijk te hebben goedgekeurd.

Voorwaarden

• De algemene voorwaarden zijn van toepassing;
  • Het plan van aanpak dient goedgekeurd te zijn door de zorgverzekeraar.
  • Indien KBZ gedurende 2023 onderdeel uitmaakt van MTVP zal worden bekeken of de opstartsubsidie moet worden aangepast.

Stuur voor meer informatie een e-mail naar info@stichtingfha.nl

Title

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.

Oké